QR-codes gemaakt met AI verhogen de interactie en laten een blijvende indruk achter.
VOORBURG – “We kennen allemaal de gewone QR-code, maar die laat zeker geen blijvende indruk achter bij de gebruiker.” Daarom maken wij QR-codes met behulp van geavanceerde AI-technologie. De werking van de QR-code blijft hetzelfde, maar het grote verschil is dat deze wordt verwerkt in kunst. Het resultaat is een waar grafisch kunstwerk dat automatisch de aandacht trekt van (potentiële) klanten,” legt James Haselhoef, eigenaar van Artvizual, uit.
Het voordeel van een – met behulp van AI ontwikkelde – QR-code is niet alleen dat het visueel aantrekkelijk en opvallend is, de QR-code kan ook zo gemaakt worden dat het perfect past bij de branding en de wensen van een bedrijf. James legt uit: “Met AI Design QR-codes kunnen bedrijven hun branding versterken. Door de QR-code te integreren met visuele elementen, zorgen ze voor een consistente en professionele uitstraling. Met behulp van de QR-codes zullen mensen dus sneller geprikkeld worden om deze te scannen.
Meer dan alleen marketing
De voordelen van QR-codes zijn overigens niet beperkt tot marketing en branding. Ze kunnen onder andere worden gebruikt voor het verstrekken van informatie, interactie, evenementenregistratie en betalingen.
Nieuwsgierig geworden? Op artvizual.nl zie je voorbeelden van deze nieuwe generatie QR-codes.