Multi Funnel Marketing (MFM) is de online strategie van de toekomst! En dat is niet zomaar. Binnen deze strategie worden doelstellingen behaald door middel van het combineren van alle (relevante) online marketing kanalen. Kanalen die bijdragen aan jouw online succes. Wil jij met jouw bedrijf dus alles halen uit online marketing? Lees dan dit artikel snel verder. We leggen uit wat de strategie is en hoe jij dit kunt toepassen voor jouw onderneming. Want Multi Funnel Marketing werkt. Voor elk bedrijf.
Multi Funnel Marketing; de strategie
Meer websitebezoekers, conversies en aankopen. Dat wil je toch? Met Multi Funnel Marketing ga je in één rechte lijn op je doel af! Hoe werkt dat? Heel eenvoudig. Met deze strategie haal je het beste uit alle onderdelen van online marketing. Gericht op jouw doelstelling. Op jouw bedrijf. Voor de toekomst. De combinatie van de kanalen ziet er als volgt uit:
- SEO (zoekmachineoptimalisatie)
- SEA (online adverteren)
- SMM (social media marketing)
- Email (email automation & nieuwsbrieven)
Door SEO (zoekmachineoptimalisatie), SEA (online adverteren), Social media en email marketing te combineren behaal jij met succes je doelstellingen. Dus waar wacht je nog op? Ga aan de slag met je eigen Multi Funnel Strategie!
Voorbereidingen
Ga je aan de slag met MFM? Heel goed! Start direct met de juiste voorbereidingen. Een goede voorbereiding is essentieel namelijk. In de voorbereidingen stel je jouw doel(en) op. Dit vormt de basis van de strategie. Wanneer de doelstelling geformuleerd is ga je aan de slag met een plan van aanpak. Voor een tijdsperiode van 3 of 6 maanden werk je uit welke doelstelling je wilt behalen en hoe je dit gaat doen.
De inhoud van dit plan bestaat uit:
- Doelstellingen
- Doelgroep
- Concurrenten
- Online marketing kanalen
Onderdelen van Multi Funnel Marketing
De strategie en de componenten van de Multi Funnel Marketing strategie staan hierboven al beschreven. Toch willen we hier iets diepen op ingaan. Want binnen de 4 hoofdpijlers zijn er altijd nog meer aspecten waar je rekening mee moet houden.
Je wilt jouw bedrijf online zichtbaar maken en overal aanwezig zijn. Dankzij MFM ben je altijd op het juiste moment, met de juiste boodschap zichtbaar bij de juiste doelgroep. Klinkt ideaal toch? Onderstaande aspecten helpen je hierbij. De middelen die je kan inzetten binnen deze strategie zijn:
- SEO
- Zoekmachine optimalisatie
- Technische SEO
- Linkbuilding
- Content Marketing
- Conversie optimalisatie
- SEA
- Online adverteren
- Search Ads
- Display Ads
- Remarketing Ads
- Shopping Ads
- Video Ads
- Social Media
- TikTok
- E-mail marketing
- Emailautomation
- Nieuwsbrief aan klantlijsten
Kunnen wij helpen?
Overtuigd van de strategie en wil je jouw online doelen behalen? Tijd voor het inzetten van Multi Funnel Marketing! Kun je hierbij wel wat hulp gebruiken of wil je meer weten over de strategie? Neem dan contact op met de Multi Funnel marketing bureau in Breda of Den Bosch, zoals eRocket! Alle eRocketeers helpen je graag met het optimaliseren van je online marketing kanalen om jouw doel(en) te bereiken.